.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیشنهادتشكيل وزارت حج و اوقاف و امور خيريه

نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي از پيشنهاد برخي علما و مراجع عظام براي تشكيل وزارتخانه‌اي تحت عنوان «حج و اوقاف و امور خيريه»‌ خبر داد.

حجت‌الاسلام علي بنايي نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: در تاريخ اسلام پيامبر بزرگوار ما همواره بر امور معنوي حج نظارت داشته‌اند و برخي مواقع نيز حضرت علي‌(ع)‌ را به عنوان اميرالحاج به جاي خويش منصوب مي‌فرمودند.

وي افزود: هنگامي كه حضرت علي (ع) نيز در مسند حكومت اسلامي قرار داشتند، يا خود به حج مشرف مي‌شدند و يا امور حج را به امير‌الحاج واگذار مي‌كردند و خلفاي اسلامي نيز نمايندگان خود را براي تصدي امور حج به مكه معظمه اعزام مي‌كردند.

نماينده قم در مجلس اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني‌(ره) بر اساس سنت نبوي به عنوان ولي‌امر مسلمين، بعثه مقام معظم رهبري را ايجاد كرده و نماينده خود را براي سرپرستي حجاج و پيگيري امور حج منصوب فرمودند كه اين روند اكنون نيز تداوم دارد.

بنايي افزود: امور حج مستقيما با رهبري نظام اسلامي است كه اين كار ريشه تاريخي دارد و امروز علما و مراجع عظام براي اين مسئله ارزش فراوان قائل هستند و تاكيد دارند امور حج بايد زير سايه ولي‌ فقيه اداره شود.

وي در پايان بر همين اساس گفت كه علما و مراجع بر اين باورند كه سطح امور حج بايد بالا برود و وزارت حج و اوقاف و امور خيريه تشكيل شود و نماينده رهبر معظم انقلاب نيز در ساختار اين وزارتخانه قرار گرفته و بر كليه امور نظارت داشته باشند


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.